Hizmet Çakismasi Nedeniyle Ortalamadan Az Bildirim Yapilmis Olmasi

 

Tarih: 8/5/2020

 

 

 

Tarih      : 05.06.2020

 

 

T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Baskanligi tarafindan Hizmet Çakismasi Nedeniyle Ortalamadan Az Bildirim Yapilmis Olmasi konulu ekte bir örnegi sunulan yazi yayimlanmistir.

 

Issizlik Sigortasi Kanunu’nun Geçici 10, 15, 17 ve 19. maddelerinde yer alan prim tesviklerine iliskin olmak üzere; Isverenlerin Kurum’a bildirdikleri sigortalilardan, sahte sigortalilik hariç, 5510 sayili Kanun’un 4. maddesinin birinci fikrasinin (b) ve (c) bendi kapsamindaki sigortalilik ile (a) bendi kapsamindaki sigortalilik statüsünün çakismasi nedeniyle (a) bendi kapsamindaki sigortaliliktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonrasinda bazi aylarda söz konusu tesviklerden bazi sigortalilardan dolayi ortalamanin altina düsülmektedir. Bu durumdaki Isverenlerin ilgili tesviklerden usulüne uygun yararlandigi kabul edilecektir.

 

 

 

 

 

 

    Ek:        Hizmet Çakismasi Nedeniyle Ortalamadan Az Bildirim Yapilmis Olmasi

T.C.

SOSYAL GÜVENLIK KURUMU BASKANLIGI

Sigorta Primleri Genel Müdürlügü

Sayi : 41481264-207.02-E.5994808

Tarih: 12/05/2020

Konu : Hizmet Çakismasi Nedeniyle Ortalamadan Az Bildirim Yapilmis Olmasi

GENEL YAZI

Bilindigi üzere, 23/12/2019 tarihli ve 20240865 sayili Genel Yaziyla;

-5084 sayili Kanunun 4 üncü maddesinde yer alan prim tesvikine iliskin, sahte sigortalilik hariç, 5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (b) ve (c) bendi kapsamindaki sigortalilik ile (a) bendi kapsamindaki sigortalilik statüsünün çakismasi nedeniyle (a) bendi kapsamindaki sigortaliliktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonrasinda aylik prim ve hizmet belgesinde kalan sigortali sayisinin 10 kisinin altina düstügü durumlarda,

-5510 sayili Kanunun 81 inci maddesinin ikinci fikrasinda yer alan ilave alti puanlik indirimine iliskin, sahte sigortalilik hariç, 5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (b) ve (c) bendi kapsamindaki sigortalilik ile (a) bendi kapsamindaki sigortalilik statüsünün çakismasi nedeniyle (a) bendi kapsamindaki sigortaliliktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonrasinda aylik prim ve hizmet belgesinde kalan sigortali sayisinin (2016/Mart öncesi için) 10 kisinin altina düstügü durumlarda,

isverenlerin söz konusu tesvikten usulüne uygun yararlanmis kabul edilecekleri açiklanmisti.

Bu defa, Sosyal Güvenlik Il/Merkez Müdürlüklerinden alinan yazilardan, 4447 sayili Kanunun geçici 10, 15, 17 ve 19 uncu maddelerinde yer alan prim tesviklerinden yararlanan isverenlerin; 5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (b) ve (c) bendi kapsamindaki sigortalilik ile (a) bendi kapsamindaki sigortalilik statüsünün çakismasi nedeniyle (a) bendi kapsamindaki sigortaliliktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonrasinda ilgili kanun maddelerinde belirtilen ortalamaya ilave olma sartinin ihlal edilmesinden dolayi sonradan hata listesine düstükleri belirtilerek, bu durumdaki isverenlerin söz konusu genel yazi kapsaminda degerlendirilip degerlendirilmeyecegi hususunda tereddüt yasandigi anlasilmistir.

Ortalamaya ilave olma sarti dahil diger tüm sartlari saglayarak 4447 sayili Kanunun geçici 10, 15, 17 ve 19 uncu maddelerinde yer alan prim tesviklerinden yararlanan isverenlerin, Kuruma bildirdikleri sigortalilardan, sahte sigortalilik hariç, 5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (b) ve (c) bendi kapsamindaki sigortalilik ile (a) bendi kapsamindaki sigortalilik statüsünün çakismasi nedeniyle (a) bendi kapsamindaki sigortaliliktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonrasinda bazi aylarda “ortalamadan az çalistirilmis” hata mesaji nedeniyle hataya düsmeleri durumunda, söz konusu isverenlerin bahse konu tesviklerden usulune uygun yararlanmis kabul edilmeleri ve hata listelerinden çikarilmalari gerektigi degerlendirilmektedir.

Buna göre, 4447 sayili Kanunun geçici 10, 15, 17 ve 19 uncu maddelerinde yer alan prim tesviklerine iliskin olmak üzere; isverenlerin Kuruma bildirdikleri sigortalilardan, sahte sigortalilik hariç, 5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (b) ve (c) bendi kapsamindaki sigortalilik ile (a) bendi kapsamindaki sigortalilik statüsünün çakismasi nedeniyle (a) bendi kapsamindaki sigortaliliktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonrasinda bazi aylarda söz konusu tesviklerden bazi sigortalilardan dolayi ortalamanin altina düsülmesi halinde, bu isverenlerin ilgili tesviklerden usulüne uygun yararlandigi kabul edilecektir.

Dolayisiyla yukarida belirtilen hallerle sinirli olmak kaydiyla, Isveren Intra / Tesvikler ve Tanimlar / Hatali Tesvik Bildirimi Sorgulama / Güncelleme menüsünde yer alan “Hizmet çakismasi nedeniyle olusan kaydi sil” ekranlari vasitasiyla 06111, 06645, 0687, 1687, 17103, 27103 kanun numarali “ortalamadan az çalistirilmis” hata açiklamasi ile hata listelerinde yer alan kayitlarin hata listesinden çikartilmasi mümkün bulunmaktadir.

Ancak, yukarida belirtilen ve “Hizmet çakismasi nedeniyle olusan kaydi sil” butonu vasitasiyla hata listesinden çikartilmasi gereken hatali dönemlerin, “Isveren Intra-Hatali Tesvik Bildirimi Sorgulama / Güncelleme” menüsünden yapilacak güncelleme ile tekrar aktif hale getirilmeyeceginin dikkate alinmasi ve hata listesinden çikartilacak isyeri ile dönemler için gerekli kontrol ve incelemelerin titizlikle yapilarak, sadece cari dönemde ortalamaya ilave olma sartinin saglanmasina ragmen hizmet çakismasi nedeniyle sonradan yapilan hizmet iptali sonucunda ortalama sigortali sayisi yönüyle hata listesine düsen sigortalinin söz konusu buton vasitasiyla hata listesinden çikartilmasi gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini ve geregini rica ederim.

Savas ALIÇ

Kurum Baskani a.

Genel Müdür V.

 

 

 

 

 

 

Hizmet Çakismasi Nedeniyle Ortalamadan Az Bildirim Yapilmis Olmasi

Türkiye Toprak, Seramik, Çimento ve Cam Sanayii Isverenleri Sendikasi
Beylerbeyi Mahallesi, Havuzbasi Sokak, No 40 34676 Üsküdar/Istanbul TÜRKIYE

toprak@toprakisveren.org.tr

0216 422 09 39

0216 422 09 49

nem kurutmakoku gidermevaillant servisdemirdöküm servisforklift kiralamawebtasarımrover yedek parçateleviyon servis